Augļi, ūdens, dārzeņi - Tavas veselības SUPERVAROŅI

Veselīgam uzturam ir liela nozīme jebkurā vecumā, bet īpaši bērnībā, jo no pieaugušajiem apgūtie uztura paradumi visbiežāk saglabājas uz visu mūžu.

Atbilstoši Latvijas skolēnu veselības paradumu pētījuma datiem, pēdējo gadu laikā arvien samazinās 11, 13 un 15 gadus veco skolēnu skaits, kuri regulāri darba dienās ēd brokastis - 2018.gadā brokastis ēda tikai 57,4% skolēnu (2002. gadā - 74,5%). Pasaules Veselības organizācija iesaka bērniem un jauniešiem augļus un dārzeņus iekļaut katrā ēdienreizē, kopumā patērējot vismaz 5 augļu un dārzeņu porcijas dienā. 2018. gada dati liecina, ka vismaz reizi dienā augļus ēduši 26,8% pusaudžu, bet dārzeņus -  27,2%. 23% pusaudžu norādīja, ka vismaz reizi dienā ir ēduši saldumus, bet 6,2% vismaz reizi dienā ir dzēruši saldinātos bezalkoholiskos dzērienus.

Saskaņā ar Slimību profilakses un kontroles centra veiktajiem pētījumiem vairāk nekā piektdaļa 7 gadus vecu bērnu ir ar lieku ķermeņa masu vai aptaukošanos. Savukārt, 9 gadu vecumā skolēnu īpatsvars sasniedz jau ceturtdaļu no populācijas un 11 gadu vecumā 30% zēnu un 23% meiteņu ir ar lieko svaru un aptaukošanos.

Ir nepieciešams regulāri un konsekventi izglītot bērnus un viņu vecākus par veselīga uztura jautājumiem, kā arī veidot izpratni par uztura un ikdienas paradumu nozīmīgumu ilgtermiņa veselības saglabāšanā. Veselības ministrijas kampaņa "Augļi, ūdens, dārzeņi – Tavas veselības SUPERVAROŅI" veidota, lai aktualizētu veselīga uztura lomu un principus skolas vecuma bērniem, kā arī, lai sniegtu bērnu vecākiem vērtīgus ieteikumus veselīgu uztura paradumu ieviešanai ikdienas dzīvē.

Mērķauditorija: Skolas vecuma bērni un viņu vecāki

Mērķis: Mērķauditorijai saistošā veidā informēt par dārzeņu, augļu un ogu nozīmi uzturā, ūdens lietošanu ikdienā, par veselīgām un viegli pagatavojamām uzkodām un par regulāru maltīšu nozīmi, īpaši uzsverot brokastošanas nozīmi, tādējādi veicinot veselīgu uztura paradumu veidošanos.

Sauklis: Augļi, ūdens, dārzeņi – Tavas veselības SUPERVAROŅI

Kampaņas galvenās aktivitātes un radītie materiāli:

1. Konkursi (Noslēgušies!):

2. Reklāma TV, presē, internetā, sociālajos tīklos un vidē, tajā skaitā, tajā skaitā video reklāmas par 5 porcijām augļu un dārzeņu, brokastīm, ūdeni.

3. Reklāmas raksti presē par veselīgu uzturu,

4. Informatīvs video par 5 porcijām augļu un dārzeņu dienā, brokastu svarīgumu, ūdens dzeršanu un veselīgām uzkodām,

5. Informatīvi materiāli (bukleti) par veselīgu uzturu: bērniem vecumā no 7-10 gadiem /pusaudžiem vecumā no 11-14 gadiem /jauniešiem vecumā no 15-18 gadiem.

Kampaņa tiek īstenota Eiropas Sociālā fonda projekta "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" (identifikācijas Nr. 9.2.4.1/16/I/001) ietvaros.

 

Kampaņas video

Lejupielādes